WEB: Ajankäytön hallinta. Outlookin ja OneNoten tehokas käyttö

Aika: 20.10.2017 klo 9:00 - 12:00
Paikka: Oma työpiste
Osallistun - lisää kalenteriin

Kouluttaja: Wistec Training Oy

Ilmoittaudu viimeistään to 12.10.2017
Muistuta ilmoittautumisesta

Kenelle Kaikille Outlookin ja One Noten käyttäjille

WEB Webinaariin eli netin välityksellä seurattavaan koulutukseen osallistut omalta koneeltasi. Tarvitset nettiyhteyden ja halutessasi kuulokkeet. Koulutuksen tallennetta voit kuunnella ja katsella vielä koulutuksen jälkeenkin.


 

Tällä kurssilla opitaan keinoja joilla omaa ajankäyttöä voi parantaa Outlookin avulla sekä OneNotella. Osallistuja oppii keinoja joilla sähköpostia voi priorisoida ja tallentaa tehtäväksi, määrittää kokouksille helpommin sopivan ajankohdan ja muutenkin käyttämään kalenteria tehokkaammin.

Sisältö

Outlookin perusteiden nopea kertaus

  • Sähköpostien etsiminen, lajittelu ja hallinta
  • Miten löydän viestin? Hakutoimintojen käyttö ja viestien etsiminen
  • Voinko ryhmitellä viestit keskusteluiksi? Keskustelunäkymän käyttö viestinnän selkeyttäjänä
  • Voinko järjestellä viestit kansioihin? Kansioiden luominen ja viestien siirtäminen haluttuun kansioon
  • Hakukansioiden käyttö
  • Viestien luokittelu hakutoimintojen apuna.

Kalenterin tehokäyttö

  • Voinko lisätä kalenteriini tapahtumia? Tapaamisten merkitseminen ja tapaamistyypit
  • Miten lisään joka viikko tapahtuvan tapaamisen? Toistuvien tapaamisten määrittely
  • Kuinka lisään tapahtumia muiden kalentereihin? Jaetut kalenterit sekä kalenterien käyttöoikeudet. Kokouksen luominen ja ihmisten kutsuminen
  • Voinko varata kokoukseen myös tilat? Kokouksen resurssien varaaminen
  • Milloin työtovereillani on vapaata aikaa kokoukselleni? Kokousajan etsiminen kokoushuoneen hakutoimintoa käyttäen

Tehosta työskentelyä tehtävillä

  • Käsittelemättömien sähköpostien muistaminen seurannalla
  • Viestien priorisointi ja muistutukset
  • Ajanhallinta tehtävillä
  • Tehtävien priorisointi ja selaus
  • Viestien ja muun sisällön luokittelu

OneNoten tehokkaan käytön perusteet

  • Muistikirja, sivu, osa? Mitä OneNoten termit tarkoittavat
  • Miten aloitan käytön? OneNoten käynnistäminen ja sulkeminen
  • Minne muistikirjani tallentuu ja eikö sitä itse voi tallentaa? Tutustuminen
  • OneNoten tapaan hallita tiedostoja ja ”tallentamattomaan” työskentelyyn
  • Missä toiminnot ovat? Mistä löydät OneNote toiminnot ja miten OneNoten välilehtiin perustuva käyttöliittymä toimii
  • Voinko tallentaa muistiinpanoni Wordiin tai PDF:ksi? Muistiinpanojen tallentaminen OneNoten ulkopuolelle

OneNoten muistiinpanojen hallinta

  • Kuinka luon uuden sivun? Muistilappujen luominen
  • Voinko ryhmitellä sivuja? Välilehtien eli osioiden luominen
  • Voiko minulla olla useita muistikirjoja? Paikallisen, jaetun tai pilveen tallennetun muistikirjan luominen tai käyttöönotto

Muistiinpanojen tekeminen

  • Kuinka kirjoitan muistiinpanoja? Tekstin kirjoittaminen OneNoten muistilappuihin
  • Miten merkitsen tekstin oleelliseksi? Tunnisteiden käyttö
  • Voinko linkittää muistiinpanoihin verkkosivuja? Hyperlinkit verkkoon
  • Voinko nauhoittaa kokouksen suoraan muistilappuuni? Äänen tai videon tallentaminen ja muistiinpanojen tekeminen tallennuksen aikana
  • OneNote-ikkuna peittää Online-kokoukseni, miten toimia? OneNoten käyttö muiden ohjelmien rinnalla näytön sivuun telakoituna

Sisällön lähettäminen OneNoteen

  • Voinko luoda tehtäviä suoraan Outlookin tehtäviksi? Tehtävän luominen tunnisteilla
  • Loin jo kokouksen, saanko sen tiedot muistilappuun? Outlookin kalenteritapahtuman tietojen tuominen muistiinpanoihin
  • Voinko jakaa muistikirjani kokouksen osallistujien kanssa? Online-muistiinpanojen käyttö
  • Ruudullani näkyy jotain mielenkiintoista, saanko siitä muistiinpanon? Avoimen ohjelman tietojen tai kuvankaappauksen lähettäminen OneNoteen.

Webinaari tallennetaan ja editoitu nauhoite on käytössä 30 pv tilaisuuden jälkeen.

Hinta

240 euroa

Ohjelma

9.00 koulutus alkaa
12.00 koulutus päättyy