Toimitusten sujuva hallinta Incoterms-lausekkeiden avulla

Aika: 7.9.2018 klo 8:45 - 16:00
Paikka: Seinäjoki Areena, Kirkkokatu 23, B-halli, kokoustila B90, 2. kerros.
Ilmoittaudu viimeistään 31.8.2018
Kouluttaja: Jan Virtavuori
Kenelle Incotermsiä työssä tarvitsevalle

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Tunnetko ja osaatko valita oikeat ulkomaankaupan toimitusehdot? Koulutuksessa käydään läpi eri toimituslausekkeet sekä niihin sisältyvät vastuut, riskit ja kustannukset.  Toimituslausekkeilla on merkittävä rooli kauppatapahtumassa, olit sitten ostamassa ulkomailta tai sitten myymässä sinne! Miten oikeilla kauppaprosesseilla voidaan välttää ulkomaankaupan karikot? Tule päivittämään Incoterms -osaamistasi ja poimimaan parhaat vinkit ulkomaankaupan toimitusten hallintaan!

Sisältö

Ohjelma:

Ulkomaankaupan toimitusten hallinta ja Incoterms
• Toimitusten keskeiset elementit – kauppakäytäntö, kauppa – ja kuljetussopimus ja millä perusteella
• Myyjän ja ostajan oikeudet ja velvoitteet sekä keskeinen yhteistyö
• Ulkomaan ehdot – Incoterms 2010, American Trade Terms vaiko jokin muu

Miten yrityksessä saada yhtenäinen toimitusehtopolitiikka
• Mitä pitäisi ottaa huomioon ja ketkä osapuolet osallistuttaa
• Keskeiset kokemukset Wärtsilän osalta
• Miten saada käytännössä osaksi ostoon ja myyntiorganisaatioon

Miten käyttää Incoterms 2010 lausekkeita
• Läpikäynti 7 lauseke vaihtoehtoa kuljetustavasta riippumatta
• Läpikäynti 4 lauseke vaihtoehtoa merikuljetuksille

Oikean toimitusehdon valinta
• Osapuolten oikeudet ja velvollisuudet
• Terminaalikustannukset, miten sisältyy ja kuka maksaa
• Vastuu pakkaamisesta, kuljetusturvalllisuudesta

Incoterms 2010 vs. Vakuutukset vs. ongelmatilanteet
• Kenellä vakuuttamisvelvollisuus
• Miten toimituksen tulisi vakuuttaa
• Toimenpiteen viivästyksen tai kuljetusvahingon tapahduttua

Incoterms 2020 tulossa

Hinta

Jäsenhinta 350€/hlö +alv24%
Normaalihinta 525€/ hlö +alv24%.
Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen.
Hinta sisältää kahvitarjoilut, koulutuksen, koulutusmateriaalit ja lounaan.

Peruutusehdot:
Osallistumisen voi peruuttaa maksutta ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kolmea päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Ilmoittautumisen voi perua maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Esteen sattuessa ilmoittautuneen henkilön tilalle voi tulla toinen.

Ohjelma

8.45 kahvit suolaasen kera
9.00 koulutus alkaa
11.30 yhteinen lounas
14.00 kahvit makian kans
16.00 koulutus päättyy

Ilmoittauduin juuri - lisää sähköiseen kalenteriini
Tästä voit ilmoittauduttuasi lisätä ajankohdan ja sisällön kalenteriisi. Huomaa, että omaan kalenteriin lisääminen ei toimi ilmoittautumisena meille. Ilmoittautuminen tapahtuu aina oheisella lomakkeella.

Riskienhallintapäällikkö Jan Virtavuori, Wärtsilä Oyj.

Riskienhallintapäällikkö Jan Virtavuori, Wärtsilä Oyj.

Virtavuori on mukana Suomen kauppakamarin Incoterms 2010 -uudistustyöryhmässä nykyisen Incoterms version kehitystyössä sekä lopullisen version kääntämisessä suomeksi. Hän on Wärtsilässä aktiivisena sisäisenä kouluttajana maailmanlaajuisessa organisaatiossa sekä Wärtsilän oman toimitusehtopolitiikan kehittäjänä ja työryhmän vetäjänä. Mukana myös tulevassa Suomen ICC Incoterms 2020 -työryhmässä.